Vang

Din varukorg är tom

tillbaka till shopping

Vang

Din varukorg är tom

tillbaka till shopping

Köpvillkor

Köpvillkor

1. Om Köpvillkoren 1.1 Dessa köpvillkor (”Köpvillkoren”) gäller alla köp som du gör från www.n1nordic.com (”Webbplatsen”). Du accepterar Köpvillkoren i samband med att du genomför ett köp på Webbplatsen.

1.2 Avtal ingås med N1 Nordic AB, org. nr. 559412-1708, Vasagatan 36, 261 42 Landskrona (”Säljaren”, ”oss” ,”vi” eller “vår”). 1.3 Om du vill komma i kontakt med oss kan du kontakta oss via Mina Sidor, via vårt Kontaktformulär eller på telefon 076-3165467.

2. Beställningar För att genomföra ett köp behöver du ha rätt att ingå avtal enligt tillämplig lag. Det innebär att du normalt behöver vara minst 16 år för att handla med direktbetalning för egna pengar eller minst 18 år för att handla på kredit.

3. Bekräftelse av beställning När du har slutfört ditt köp får du en automatisk orderbekräftelse via e-post som bekräftar att vi har tagit emot din beställning. Orderbekräftelsen innebär inte att ett bindande avtal har ingåtts. Ett bindande avtal ingås först när du får den slutliga leveransbekräftelsen. Innan du mottar den slutliga leveransbekräftelsen kan din beställning komma att nekas. Vi rekommenderar att du sparar leveransbekräftelsen för att underlätta eventuell framtida kommunikation med oss.

4. Priser och information

4.1 De priser som gäller för ditt köp anges i samband med din beställning på Webbplatsen. Alla priser inkluderar gällande moms. Priserna inkluderar inte eventuella betalnings- och fraktavgifter, som anges separat.

4.2 Om priset på en produkt eller informationen om en produkt som anges på Webbplatsen är felaktig och du insåg eller borde ha insett detta vid tidpunkten för beställningen, kommer priset eller informationen inte att gälla för köpet. I sådana fall kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt efter att vi har upptäckt felet.

4.3 Alla bilder på Webbplatsen som visar en produkts utseende kan inte garanteras återge produktens exakta utseende, till exempel på grund av att bildskärmen kan påverka färgåtergivningen. Våra produkter som är eller innehåller delar av naturmaterial kan även ha naturliga skiftningar och produktens utseende kan även variera mellan olika produktionstillfällen.

5. Expeditionsavgift Vid beställning på Webbplatsen tillkommer normalt en expeditionsavgift som beräknas utifrån produkt och antal produkter i din order. Hur stor expeditionsavgiften är framgår alltid i kassan – i samband med att du genomför din beställning, under rubriken ”Expeditionsavgift”. Mer information om beräkningen av vår expeditionsavgift finns här.

6. Installationer På Webbplatsen kan du köpa installationstjänster som i vissa fall kräver nödvändiga tillstånd för att installationen ska kunna utföras. Du som kund måste godkänna dessa krav innan köpet kan genomföras. Om du köper en installation med rotavdrag kommer du att betala ett lägre pris. Ansvariga för Webbplatsen står för kontakten med Skatteverket och du måste därför informera oss om det personnummer och fastighetsbeteckning som ska användas för rotavdraget. Om Skatteverket inte beviljar hela eller delar av rotavdraget, kommer motsvarande belopp att faktureras dig i efterhand.

7. Betalning

7.1 Tillsammans med vår betaltjänstleverantör Swedbank AB, erbjuder vi olika betalningsalternativ och du kan själv välja vilket betalningsalternativ som du vill använda. De möjliga betalningsalternativ som du kan välja mellan framgår alltid på Webbplatsen samt i samband med din beställning. Beroende på vilket alternativ du väljer kan extra kostnader tillkomma. Du hittar fullständig information om samtliga betalningsalternativ och eventuella tillkommande kostnader här. Eventuella kostnader för ditt betalningsalternativ framgår även alltid innan du gör din beställning.

7.2 Du kommer i samband med att du genomför ett köp hos oss ingå ett separat avtal om betalning med vår betaltjänstleverantör. För avtalet om betalning gäller dessa villkor.

8. Presentkort Våra presentkort är giltiga i 1 år från utfärdandet och kan användas som betalsätt när du handlar på Webbplatsen eller i någon av våra visningsbutiker. Du kan använda flera presentkort vid samma köp och använda presentkort som delbetalning vid ett köp. Om värdet av presentkortet överstiger den aktuella köpesumman kommer överstigande belopp att lagras på presentkortet och kan användas vid ett senare köptillfälle, fram till utgången av presentkortets giltighetstid.

9. Frakt och leverans Leveransalternativ

9.1 Vi erbjuder flera olika leveransalternativ. Vilka leveransalternativ som vi erbjuder framgår alltid på Webbplatsen och i kassan. Du hittar fullständig information om våra leveransalternativ här.

9.2 I vissa fall kan frakt- och tillvalstjänster erbjudas efter att du genomfört ditt köp. Om sådana tillvalstjänster finns kommer dessa att presenteras för dig och du väljer själv om du vill avtala separat om sådana tilläggstjänster.

9.3 Om din beställning innehåller flera produkter, varav en del inte finns i lager hos oss eller har längre leveranstid, kan vi komma att skicka produkterna i flera leveranser till dig utan någon extra kostnad. För att underlätta leveransen för dig som kund samt för att minimera miljöpåverkan försöker vi alltid att samleverera dina produkter i en leverans. Fraktkostnad

9.4 Frakten är normalt kostnadsfri, om inget annat framgår i samband med ditt köp.

9.5 Hur stor eventuell tillkommande fraktavgift är framgår alltid i samband med ditt köp. Du hittar fullständig information om våra fraktkostnader här. Leveranstid

9.6 Den förväntade leveranstiden anges på Webbplatsen och i orderbekräftelsen och kan skilja sig åt beroende på vilket leveransalternativ du väljer. Den uppskattade leveranstiden som anges på Webbplatsen beräknas från (i) du bekräftat beställningen och (ii) vi mottagit eventuell förskottsbetalning. Vi strävar alltid efter att leverera din beställning inom det uppskattade antalet arbetsdagar för leverans som anges på Webbplatsen och i din orderbekräftelse. Ej uthämtade paket

9.7 Du ansvarar för att ta emot eller hämta din leverans i enlighet med vad som framgår av de instruktioner som du får i samband med beställning.

9.8 Paket hos ombud som inte hämtas inom den tid som anges på avin kommer att skickas tillbaka till vårt lager eller till vår leverantör. Vi har rätt att ta ut en administrativ kostnad för hantering och frakt i de fall du inte hämtar ut ditt paket hos ombudet. Hur stor den administrativa kostnaden är framgår av returkostnadstabellen i punkt 12.9 nedan.

9.9 Om du inte följer instruktionerna för mottagande vid hemleverans, till exempel om du inte är hemma och tar emot din leverans på utsatt tid, har vi rätt att ta ut en kostnad på som motsvarar den extra fraktkostnaden.

10. Erbjudanden, rabattkoder och gåvor

10.1 Vi kan från tid till annan erbjuda kampanjer, rabattkoder, gåvor och andra erbjudanden (”Erbjudanden”). Sådana Erbjudanden gäller endast under den tid som anges i samband med ett sådant Erbjudande och med de villkor som anges i samband med Erbjudandet. Erbjudanden kan normalt inte kombineras med andra rabatter om det inte uttryckligen framgår. Om inte annat anges gäller våra Erbjudanden i en (1) dag.

10.2 Du behöver ange eventuell kod eller på annat sätt aktivera det aktuella Erbjudandet innan du slutför köpet för att kunna ta del av Erbjudandet.

10.3 Om du returnerar beställda produkter kan det innebära att du inte längre uppfyller de villkor som gäller för Erbjudandet, vilket kan medföra att du behöver returnera eventuell gåva eller att du behöver betala för gåvans värde. Vi kommer i sådana fall att kontakta dig.

10.4 En rabattkod kan endast lösas in vid en ny beställning på Webbplatsen och den kan ej dras av från en lagd order i efterhand. Rabattkoder kan endast nyttjas en gång per kund, produkt och beställning.

11. Särskilt för varor med digitala delar

11.1 Vissa av de produkter som säljs på Webbplatsen kan vara integrerade eller sammankopplade med ett digitalt innehåll eller en digital tjänst, t.ex. en app eller en mjukvara.

11.2 I vissa fall gäller speciella regler för denna typ av produkter – om avsaknaden av det digitala innehållet eller den digitala tjänsten gör att produkten inte kan användas på det sätt som är avsett. Det kan t.ex. vara fallet om produkten är avsedd att användas tillsammans med en applikation eller en specifik mjukvara. I så fall gäller vad som sägs i detta stycke.

11.3 Om produkten innehåller digitala delar eller digitala tjänster så får du information om det vid produktbeskrivningen på Webbplatsen. Du får tillgång eller åtkomst till det digitala innehållet eller den digitala tjänsten senast i samband med att den fysiska produkten levereras till dig, om annat inte uttryckligen framgår.

11.4 Vi kommer informera dig om och tillhandahålla säkerhetsuppdateringar och andra nödvändiga uppdateringar i enlighet med vad som krävs enligt tillämplig lag. Om du har köpt en produkt som har ett digitalt innehåll eller en digital tjänst som en engångsförsäljning så gäller vår skyldighet att tillhandahålla uppdateringar under den tid som du som konsument med fog kan förutsätta uppdateringar.

11.5 Om du har köpt en produkt som har ett digitalt innehåll eller en digital tjänst som en löpande tjänst (t.ex. prenumeration eller där tjänsten gäller tillsvidare) gäller vår skyldighet under tre år efter det att produkten med digitala delar avlämnades eller den längre tid som avtalet löper.

11.6 Om du har installerat de uppdateringar som har tillhandahållits men det ändå uppkommer ett fel på produkten till följd av bristande uppdateringar, så ansvarar vi för felet. Det gäller dock inte om du har underlåtit att installera de uppdateringar som tillhandahålls och du har fått information om att uppdateringarna finns tillgängliga och konsekvenser av bristande installation och den bristande installationen inte beror på anvisningarna för installationen.

12. Ångerrätt

12.1 Du har enligt lag rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag som du, eller en person på uppdrag av dig, tar emot produkten som du har handlat på Webbplatsen. Undantag för vissa produkter

12.2 Vissa produkter är undantagna från ångerrätt. Det gäller följande punkter: a) produkter som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel b) produkter som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av dig som kund c) en produkt som snabbt kan försämras eller bli för gammal, såsom blommor och växter.

12.3 Om du handlar en produkt där ångerrätten inte gäller kommer det att framgå vid produkten på Webbplatsen. Värdeminskning av använda produkter

12.4 När du använder din lagstadgade ångerrätt på 14 dagar har du rätt att öppna förpackningen och undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma dess karaktär, egenskaper och funktion.

12.5 Du har rätt att ångra ditt köp mot full återbetalning i dessa fall om du meddelar oss inom 14 dagar från den dagen du tog emot produkten. Om du hanterar produkten i större utsträckning än vad som krävs för att fastställa dess karaktär, egenskaper och funktion har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag. Ett sådant avdrag görs genom att jämföra produktens värde vid retur jämfört med det ursprungliga värdet vid köpet. För att få full återbetalning vid ångerrätt rekommenderar vi därför att du skickar tillbaka produkten i originalskick. Hur du ångrar ditt köp

12.6 Om du vill returnera ditt köp ska du meddela oss inom 14 dagar från den dag som du, eller en person på uppdrag av dig, tar emot eller hämtar din beställning. Du kan enkelt anmäla din retur genom att använda Mina sidor (”Jag behöver hjälp med min order”) eller vårt Kontaktformulär (”Retur och ångerrätt”). Du kan också använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt som du hittar här.

12.7 Efter att du har meddelat oss att du vill returnera ditt köp, behöver du skicka tillbaka produkten inom 14 dagar. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka produkten i samma emballage som du fick den i eftersom du är ansvarig för eventuell skada eller förlust under returfrakten som beror på att du har varit vårdslös, till exempel vid bristfällig emballering av produkten.

12.8 Du bekostar själv returfrakten (vilken framgår av punkt 12.9 nedan) när du returnerar ditt köp. Kostnaden för returfrakten kommer att dras av från din återbetalning.

12.9 Returkostnadstabell: Retursätt Returkostnad Vägledande exempel Paket 99 kr Lampa, blandare, motorsåg, arbetskläder Styckegods 495 kr Gräsklippare, spegel, tvättställ, röjsåg Pall 895 kr Fönster, vitvaror, duschdörrar, toalettstol, badkar Specialtransport Se punkt 12.10 Sten, virke, stugor, massiva trägolv och motsvarande

12.10 För skrymmande varor som kräver specialtransport är kostnaden för returfrakt högre. Vad kostnaden för returfrakten för dessa varor är beror på vad det är för produkt och hur den ska transporteras. Kostnaden uppgår till max 20 000 kronor. Du får information om den aktuella kostnaden när du kontaktar vår kundtjänst. Återbetalning

12.11 När du har returnerat ditt köp, kommer vi att genom vår betaltjänstleverantör göra din återbetalning inom 14 dagar från den dag då du meddelade oss att du vill ångra ditt köp. Vi kommer dock inte göra återbetalningen innan vi har fått tillbaka produkten eller innan du har visat att du har skickat den till oss.

12.12 Vår återbetalning inkluderar eventuell fraktkostnad som du betalade i samband med köpet. Det gäller dock endast kostnaden för standardfrakt. Extra fraktkostnader till följd av att du valt ett dyrare fraktalternativ återbetalas inte.

12.13 Återbetalning kommer att göras till dig med samma betalningsmetod som du valde vid köpet, om vi inte kommer överens om annat.

13. Reklamation

13.1 Om det är något fel på din produkt har du rätt att reklamera fel som uppkommer inom tre år från produktens avlämnande (ansvarstiden). Du behöver alltid reklamera inom skälig tid från det att du borde ha märkt felet. Din rätt att reklamera upphör senast två månader efter att ansvarstiden på tre år har passerat.

13.2 Om din produkt innehåller digitalt innehåll eller en digital tjänst gäller följande: Om det är ett fel på det digitala innehållet eller den digitala tjänsten i en produkt med digitala delar där avtalet löper under en längre tid än tre år, har du rätt att reklamera under den tid som avtalet löper.

13.3 Du reklamerar en produkt genom Mina sidor (”Jag behöver hjälp med min order”) eller vårt Kontaktformulär (”Reklamation och transportskada”).

13.4 När den reklamerade produkten, eller i vissa fall bilder från vilka vi kan godkänna felet, har tagits emot och vi har konstaterat att reklamationen är giltig, kommer vi att ersätta dig enligt gällande lag.

13.5 Om reklamationen inte är giltig enligt gällande lag har vi rätt att ta ut en administrativ avgift, från var produkt till annan, motsvarande våra kostnader för administration och frakt eller våra serviceteknikers kostnader för hembesök.

14. Garanti Våra leverantörer lämnar i egenskap av tillverkare i vissa fall garanti på sina produkter. Information om sådan garanti, vad garantin omfattar och vart du kan vända dig för att åberopa garantin framgår normalt av respektive produktbeskrivning som du erhåller i samband med din order eller på tillverkarens hemsida. Du har alltid rätt att kräva att tillverkaren avhjälper felet eller omlevererar produkten i enlighet med vad som gäller enligt lag.

15. Våra skyldigheter

15.1 Om det är något fel på din produkt eller om leveransen är försenad, ansvarar vi för skador som du drabbats av med anledning av felet eller förseningen, enligt tvingande konsumentskyddslagstiftning. Du behöver dock tänka på att göra vad du kan för att begränsa följderna av ett fel eller en försening. Vi ansvarar bara för skador i den utsträckning som du har vidtagit rimliga åtgärder för att begränsa din skada. Vi ansvarar alltså inte för skador som du hade kunnat undvika genom att vidta rimliga åtgärder.

15.2 Vi ansvarar inte för skador som du drabbas av på grund av dröjsmål eller fel på produkter som orsakas av hinder utanför vår kontroll och som vi inte skäligen kunde ha räknat med eller vars följder vi inte kunde ha undvikit eller övervunnit.

16. Om dessa Köpvillkor

16.1 Vi har rätt att ändra dessa Köpvillkor, men de Köpvillkor som du godkände vid tiden för ditt köp gäller alltid för det köpet. Alla ändringar kommer att framgå av senast publicerad version av Köpvillkoren på Webbplatsen. Ändringar träder i kraft från det att du har accepterat Köpvillkoren, det vill säga i samband med att du genomför ett nytt köp på Webbplatsen.

16.2 Dessa Köpvillkor ska tolkas och tillämpas enligt svensk lag. Om någon bestämmelse i dessa Köpvillkor skulle anses vara ogiltig eller inte verkställbar av någon behörig domstol, myndighet eller alternativt tvistlösningsorgan, kommer övriga delar av den bestämmelsen och alla andra bestämmelser i dessa Köpvillkor att förbli giltiga och verkställbara till fullo, i enlighet med tillämplig lag.

17. Särskilda villkor för företag

17.1 Dessa Köpvillkor gäller för kunder som handlar i egenskap av privatpersoner. Om du ändå genomför ett köp på Webbplatsen som representant för ett företag, accepterar du Köpvillkoren för företagets räkning och garanterar att du har behörighet att godkänna dessa Köpvillkor samt att genomföra köp för företagets räkning.

17.2 För kunder som handlar på Webbplatsen i egenskap av företag erbjuder vi inte ångerrätt eller tre års reklamationsrätt. Vi ansvarar inte heller för indirekta förluster eller utebliven vinst. Därutöver är vårt ansvar under dessa Köpvillkor, för varje förlust eller skada, begränsad till ett belopp motsvarande det totala belopp som kund i egenskap av företag har betalat till oss för den produkt som förlusten eller skadan är relaterad till eller härrör från.

18. Frågor, klagomål eller tvist

18.1 Du är välkommen att kontakta oss om du har några frågor eller klagomål angående din beställning. Du kan enkelt nå oss via de kontaktuppgifter som framgår i början av dessa Köpvillkor.

18.2 Du har även möjlighet att klaga via EU:s webbaserade plattform för tvistlösning som du hittar här. Dessa köpvillkor fastställdes av N1 Nordic AB den 2023-05-10 Rabattkoder Vi kan från tid till annan erbjuda kampanjer, rabattkoder, gåvor och andra erbjudanden (”Erbjudanden”). Sådana Erbjudanden gäller endast under den tid som anges i samband med ett sådant Erbjudande och med de villkor som anges i samband med Erbjudandet. Om inte annat anges gäller våra Erbjudanden i en (1) dag. Du behöver ange eventuell kod eller på annat sätt aktivera det aktuella Erbjudandet innan du slutför köpet för att kunna ta del av Erbjudandet. Om du returnerar beställda produkter kan det innebära att du inte längre uppfyller de villkor som gäller för Erbjudandet, vilket kan medföra att du behöver returnera eventuell gåva eller att du behöver betala för gåvans värde. Vi kommer i sådana fall att kontakta dig. En rabattkod kan endast lösas in vid en ny beställning på Webbplatsen och den kan ej dras av från en lagd order i efterhand. Rabattkoder kan endast nyttjas en gång per kund, produkt och beställning.

Betalningsalternativ Betalningar 1. Faktura 1.1 Vid betalning med faktura samarbetar N1 Nordic AB (”Webbplatsen”) med Swedbank AB. 1.2 För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Faktura erbjuds endast till privatpersoner som är över 18 år och folkbokförda i Sverige. 1.3 Kreditprövning sker i samband med genomfört köp mot faktura.

En kopia på kreditupplysningen skickas till dig som kund. 1.4 Betalningstiden är 14 dagar för konsument och 30 dagar för företag. 1.5 Vid försenad betalning utgår lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår från förfallodagen med f.n. 2 % per månad. 1.6 Återbetalning av obetald faktura regleras mot kvarvarande belopp. Om fakturan som ska regleras är betalad kommer återbetalning ske till bankkonto av Swedbank AB. 1.7 Läs mer om de allmänna villkoren hos Swedbank AB här. Se även mer info om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (krKI).

2. Delbetalning

2.1 Vid betalning med delbetalning samarbetar Webbplatsen med Swedbank AB.

2.2 För att handla mot delbetalning måste du ange ditt personnummer. Delbetalning erbjuds endast till personer som är över 18 år och folkbokförda i Sverige.

2.3 Kreditprövning sker i samband med genomfört köp mot delbetalning. En kopia på kreditupplysningen skickas till dig som kund.

2.4 Det finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan och du kan när som helst under delbetalningstiden välja att slutbetala den resterande skulden i en enda betalning. Ansökan om delbetalning sker i samband med köp.

2.5 Eventuell uppläggningsavgiften betalas på första inbetalningsavin. Aviavgiften betalas sedan på respektive månadsavi.

2.6 Läs mer om de allmänna villkoren hos Swedbank AB här. Se även mer info om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (krKI). Delbetalning upp till 50 000 kr Ränta Uppläggningsavgift Aviavgift 3 Månader %0 195 kr 45 kr 6 Månader %0 295 kr 45 kr 12 Månader %0 395 kr 45 kr Delbetalning upp till 150 000 kr Ränta Uppläggningsavgift Aviavgift 18 Månader %9,50 395 kr 45 kr 24 Månader %9,50 395 kr 45 kr 36 Månader %9,50 495 kr 45 kr 48 Månader %9,50 495 kr 45 kr 60 Månader %9,50 495 kr 45 kr Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 395 kr, aviavgift 45 kr: 18,98 %. Eventuell återbetalning av delbetalning regleras normalt mot kvarvarande belopp.

3. Kortbetalning

3.1 Webbplatsen erbjuder säkra kortbetalningar med Visa och MasterCard i samarbete med Swedbank AB som är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard)

3.2 Vi accepterar inte kort som är utfärdade i utländsk bank.

3.3 Inga kortuppgifter sparas av Webbplatsen, kortköpen sker direkt hos Swedbank AB och all information är krypterad enligt gällande standarder.

3.4 Eventuell återbetalning sker alltid till det kort som användes vid beställning.

4. Förskottsbetalning och IZettle

4.1 IZettle erbjuds endast via vissa av Webbplatsens visningsbutiker.

4.2 Förskottsbetalning görs till Webbplatsens bankgiro.

4.3 Order mot förskottsbetalning administreras först när betalning är mottagen av Webbplatsen. Detta tar normal 2-3 bankdagar.

4.4 Återbetalning till IZettle eller förskottsbetalning till bankkonto. Kontouppgifter lämnas av säkerhetsskäl skriftligen i samband med eventuell återbetalning.

Leverans & Kostnader 1. Leveransinformation

1.1 Leveransbekräftelse När din vara är bokad för upphämtning på N1 Nordic AB:s (”Webbplatsen”) lager, eller leverantörens lager, skickas en leveransbekräftelse till dig. Denna leveransbekräftelse innehåller normalt en spårningslänk där du kan följa din leverans hos något av de transportbolag som Webbplatsen samarbetar med.

1.2 Avisering Du blir sedan aviserad av transportbolaget innan leverans, med närmare information kring planerad leveransdag och tid. Tidsspannet för hemleverans är vanligtvis 3-4 timmar. Hemleveranser sker under dagtid, om inget annat anges. För leveranser till ombud eller paketskåp erbjuds ett tidsintervall för möjlig uthämtning av varorna.

1.3 Körbar väg För alla hemleveranser gäller, på körbar väg, transport fram till tomtgräns, om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna normalt till porten på markplan. Om du bor i ett bostadsområde med någon form av tillträdeshinder såsom låst bom, stängd grind eller dylikt så levereras varorna så långt det är körbar väg.

1.4 Leveransmottagande Vid mottagande ska varorna inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan ska detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Transportbolaget ska ej ställa av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.

2. Leveranssätt

2.1 Hemleverans Hemleverans sker under dagtid, normalt fram till porten i markplan om du bor i lägenhetshus eller normalt fram till tomtgräns om du bor i villa. Mottagaren av leveransen måste vara samma som mottagaren på beställningen. När du tar emot en leverans behöver du kunna legitimera dig.

2.2 Leverans till ombud Leverans sker till närmsta ombud. Leveransen sker till något av DHL:s, Postens eller Schenkers utlämningsställen. Transportören skickar ett SMS när leveransen anlänt till ombudet. Varan finns sedan att hämta ut i 7 dagar mot uppvisad legitimation och sändningsinformation.

2.3 Leverans till öar Leverans till öar kan endast ske till öar med broförbindelse eller som är anslutna till Trafikverkets färjetrafik. Till Gotland sker ordinarie biltransport enligt de fraktvillkor som gäller för produkten. Leveranser till övriga öar sker till närmsta terminal på fastlandet. Viss färjetrafik kräver specialemballage.

2.4 Specialtransport Vissa skrymmande och tyngre produkter kräver specialtransport, som exempelvis marksten, virke, takpannor, stugor och spabad. Dessa leveranser kommer att ske med en kranbil, hjullastare eller annan form av specialtransport fram till porten i markplan om du bor i lägenhetshus eller fram till tomtgräns om du bor i villa.

3. Fraktkostnad De flesta produkter levereras fraktfritt. På vissa produkter tillkommer det en fraktkostnad.

3.1 Enhetsfrakt Vissa produkter till exempel fönster har en fraktkostnad som är fast, oberoende av antal eller pris. Fraktkostnaden för detta visas på produktsidan och i kassan.

3.2 Specialfrakt Specialfrakt är en frakttyp som kan variera beroende på mängd, volym, vikt och vart det ska levereras. Denna fraktkostnad beräknas i kassan efter det att man angivit postnummer för leveransen.

4. Expeditionsavgift På många beställningar tillkommer det en expeditionsavgift, men på flera produkttyper och varumärken tillkommer det ingen expeditionsavgift. Expeditionsavgiften avser täcka de kostnader som är förenade med hanteringen av en order såsom administration och i vissa fall expeditionsavgifter som påförs Webbplatsen för exempelvis omförpackning, pallavgifter samt privatkunds- och överskottsemballage.

4.1 På de varor som är belagda med en expeditionsavgift används nedan prislista. Ordervärde Expeditionsavgift 0 – 800 49 kr 801 – 1200 69 kr 1201 – 2000 79 kr 2001 – 3000 99 kr 3001 – 4000 119 kr 4001 – 5000 129 kr 5001 – 6000 149 kr 6001 – 8000 179 kr >8001 199 kr

4.2 Om ordern innehåller fraktkostnad så utgår aldrig expeditionsavgift högre än 49 kr. Tävlingsvillkor Generell tävlingsinformation gällande från var tid till annan aktuell tävling på n1nordic.com eller i N1 Nordics övriga marknadskanaler. – Tävlingen arrangeras av N1 Nordic AB (”N1 Nordic”). – En av N1 Nordic utvald jury kommer utse en vinnare. Beslutet om vinnare kan ej överklagas. – Alla personer som deltar i tävlingen tävlar på samma villkor. För att delta måste du vara över 18 år. – När du lämnar dina personuppgifter för tävlingsbidraget ger du ditt medgivande att N1 Nordic kan nyttja dessa i ändamål kopplade till tävlingen. – Alla insamlade uppgifter behandlas i enlighet med N1 Nordics integritetspolicy. – Anställda, samt deras närmast anhöriga familjemedlemmar, på N1 Nordic har inte rätt att delta i tävlingen. – Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. – Vinnaren kommer kontaktas senast 1 månad efter tävlingen avslutas. – Den tävlande godkänner att N1 Nordic har rätt att använda sig av vinnarens namn i olika marknadsföringskanaler och sociala medier. integritetspolicy. Integritetspolicy N1 Nordic värnar om din personliga integritet N1 Nordic (”vi”, ”oss”, ”vår”) värnar om att dina personuppgifter ska behandlas på ett integritetssäkert sätt med god skyddsnivå och i enlighet med tillämplig dataskyddslagstiftning. Denna integritetspolicy beskriver hur vi behandlar personuppgifter om dig som är vår kund eller besökare av vår hemsida. Vid frågor om vårt integritetsskydd är du alltid välkommen att kontakta oss. Våra kontaktuppgifter framgår nedan under rubriken ”Kontaktinformation”. Personuppgiftsansvarig Vi är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter och därför ansvariga för att dina uppgifter hanteras på ett korrekt och säkert sätt i enlighet med tillämplig lagstiftning. Vår behandling av dina personuppgifter I tabellen nedan framgår varifrån vi får dina personuppgifter, vilka personuppgifter vi behandlar, för vilka ändamål de behandlas, på vilken laglig grund vi stödjer behandlingen och hur länge vi behandlar dina personuppgifter. Du har ingen skyldighet att dela dina personuppgifter med oss. Om du väljer att inte dela några personuppgifter med oss kommer vi dock inte ha möjlighet att sälja eller leverera produkter till dig, tillhandahålla dig kundtjänst, skicka dig marknadsföring eller annars interagera med dig i syfte att tillhandahålla våra tjänster.

Uppgifter om våra kunder Vi har samlat in personuppgifterna Kategorier av personuppgifter Ändamål med behandlingen Laglig grund Från dig eller folkbokföringsregistret (på din begäran) Namn, e-post, adress, telefonnummer, person- eller samordningsnummer Administrera ditt köp, t.ex. identifiering och ålderskontroll, ta emot beställningen och leverera produkten Fullgörande av avtal Från dig Namn, e-post och ev. övriga personuppgifter du väljer att dela med vår kundtjänstpersonal Tillhandahålla kundtjänst relaterat till köp och reklamationer Fullgörande av avtal Från dig Namn, e-post och ev. övriga personuppgifter du väljer att dela med vår kundtjänstpersonal Tillhandahålla kundtjänst Behandlingen är nödvändig för vårt berättigade intresse att tillhandahålla dig kundtjänst på begäran (intresseavvägning) Från dig Namn, e-post, tekniska uppgifter, t.ex. IP-adress, unik enhets ID, webbläsare, andra uppgifter från cookies eller liknande spårningsteknik, onlinebeteende, t.ex. vilka produkter du köpt Analysera ditt onlinebeteende, anpassa och skicka marknadsföring till dig Behandlingen är nödvändig för vårt berättigade intresse att marknadsföra våra produkter och tjänster (intresseavvägning).

Från dig Namn, e-post, information om ditt köp och användning av produkten Administrera returer Fullgörande av avtal Från dig Namn, e-post, information om dina köp Efterleva tillämplig lagstiftning, t.ex. lagar om reklamation, bokföring, skatt och produktsäkerhet Behandlingen är nödvändig för att fullgöra våra rättsliga förpliktelser Från dig Namn, e-post, information om dina köp Tillvarata våra rättsliga intressen, t.ex. vid utebliven betalning Behandlingen är nödvändig för vårt berättigade intresse att tillvarata våra rättsliga intressen, t.ex. få betalt (intresseavvägning) Uppgifter om besökare av våra hemsidor Vi har samlat in personuppgifterna:

Kategorier av personuppgifter Ändamål med behandlingen Laglig grund Via cookies på våra hemsidor Tekniska uppgifter, t.ex. IP-adress, unik enhets ID, webbläsare, andra uppgifter från cookies eller liknande spårningsteknik, onlinebeteende, t.ex. vilka produkter du köpt eller sett på vår hemsida eller en av våra hemsidor Analysera ditt onlinebeteende, anpassa och skicka marknadsföring till dig Samtycke Via cookies på vår hemsida Tekniska uppgifter, t.ex. IP-adress, unik enhets ID, webbläsare, andra uppgifter från cookies eller liknande spårningsteknik< För att säkerställa att vår hemsida fungerar Behandlingen är nödvändig för vårt berättigade intresse att säkerställa att vår hemsida fungerar som planerat (intresseavvägning) Via cookies på vår hemsida Tekniska uppgifter, t.ex. IP-adress, unik enhets ID, webbläsare, andra uppgifter från cookies eller liknande spårningsteknik För att utveckla vår hemsida, t.ex. baserat på hur hemsidan används Samtycke Profilering Vi kan komma att sammanställa information om dig från olika källor för att dra slutsatser om dina intressen och ditt online-beteende.

Detta kallas profilering. Profileringen möjliggör för oss att skapa en kundprofil som innehåller information bl.a. om vad du köpt av oss samt vilka produkter du visat intresse för på våra hemsidor. Syftet med vår profilering är att säkerställa att den marknadsföring som skickas till dig, t.ex. personliga erbjudanden eller s.k. riktade annonser, är relevant. Våra kanaler i sociala medier Vi behandlar personuppgifter som vi får tillgång till via våra kanaler på sociala medieplattformar i syfte att marknadsföra oss och våra produkter samt interagera med befintliga kunder, potentiella kunder och samarbetspartners. Behandlingen är nödvändig för vårt berättigade intresse av att marknadsföra oss och våra produkter samt att interagera med befintliga kunder, potentiella kunder och samarbetspartners (intresseavvägning). Personuppgifterna behandlas så länge det är nödvändigt för att uppfylla ändamålen med personuppgiftsbehandlingen. För information om plattformarnas behandling av personuppgifter i samband med att du besöker våra kanaler på sociala medier, hänvisas till respektive plattforms integritetspolicy.

Med vem delar vi dina personuppgifter? Vi lämnar inte ut personuppgifter till någon annan (tredje part), förutom i situationer det krävs för att uppfylla en lagstadgad skyldighet eller uppfylla de ändamål för vilka vi behandlar dina personuppgifter. I tabellen nedan anges situationer då dina personuppgifter kan komma att delas med tredje part. Tredje part Syftet med delningen Leverantörer och samarbetspartners Vi kan komma att dela dina personuppgifter med olika leverantörer och/eller samarbetspartner om sådana leverantörer eller samarbetspartner behöver dina personuppgifter för att kunna fullgöra sina uppdrag för oss, t.ex. transportörer. Myndigheter Personuppgifter kan komma att överlämnas till myndigheter då det krävs för att uppfylla lagenliga skyldigheter. Avyttring För det fall vi avser att överlåta hela eller delar av vår verksamhet kan personuppgifter komma att delas med en potentiell köpare. Dina rättigheter En sammanfattning av de rättigheter du som registrerad har enligt GDPR följer nedan.

Rätt att återkalla samtycke När behandlingen av dina personuppgifter baseras på ditt samtycke som laglig grund, har du rätt att när som helst återkalla ditt samtycke genom att kontakta oss via den kontaktinformation som anges längst ner i denna integritetspolicy. Rätt till information Du har rätt att få information om huruvida vi behandlar personuppgifter som rör dig och i sådana fall få en kopia av dessa tillsammans med information om ändamålen med behandlingen, kategorier av personuppgifter som behandlas, kategorier av mottagare av personuppgifterna, lagringstid, dina rättigheter avseende behandlingen, förekomsten av automatiserat beslutsfattande (inbegripet profilering), information om säkerhetsmekanismer som tillämpas vid ev. överföring av dina personuppgifter till länder utanför EU/EES och, om uppgifterna inte inhämtats från dig, var uppgifterna kommer från.

Rätt till rättelse Om de personuppgifter som vi behandlar om dig är felaktiga, ofullständiga eller inaktuella, har du rätt att be oss att rätta eller komplettera dessa utan onödigt dröjsmål. Rätt till radering Du har ofta rätt att begära att vi utan onödigt dröjsmål raderar dina personuppgifter. Så är fallet när (i) personuppgifterna inte längre är nödvändiga för de ändamål de behandlats, (ii) du återkallar ditt samtycke och det inte finns någon annan rättslig grund för behandlingen, (iii) du har invänt mot behandling av dina personuppgifter i direktmarknadsföringssyfte, eller mot behandling som sker med stöd av intresseavvägning som rättslig grund och vi inte kan påvisa avgörande skäl för behandlingen som väger tyngre än dina intressen, rättigheter och friheter, (iv) behandlingen inte sker för att fastställa, utöva eller försvara rättsliga anspråk, (v) personuppgifterna har behandlats på ett olagligt sätt eller (vi) personuppgifterna måste raderas för att uppfylla en rättslig förpliktelse.

Rätt att göra invändningar Du har rätt att när som helst göra invändningar mot behandling av personuppgifter vi stödjer på den rättsliga grunden intresseavvägning, inbegripet t.ex. profilering. Därutöver har du alltid rätt att invända mot behandling av dina personuppgifter i direktmarknadsföringssyfte. Vi kommer då inte längre behandla personuppgifterna, såvida vi inte kan påvisa tvingande berättigade skäl för behandlingen som väger tyngre än dina intressen, rättigheter och friheter, eller om behandlingen sker för fastställande, utövande eller försvar av rättsliga anspråk. Rätt till begränsning av behandling I vissa fall har du rätt att kräva att vi begränsar behandlingen av dina personuppgifter. Så är fallet när (i) du anser att personuppgifterna inte är korrekta och du inväntar vår kontroll av personuppgifternas riktighet, (ii) behandlingen är olaglig och du istället för att personuppgifterna raderas önskar att behandlingen begränsas, (iii) vi inte längre behöver personuppgifterna för ändamålen med behandlingen men du behöver dem för att kunna fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk eller (iv) när du har invänt mot behandling som stödjer sig på intresseavvägning och du väntar på att kontroll av huruvida våra berättigade skäl väger tyngre än dina ska slutföras.

Rätt till dataportabilitet När personuppgifter du tillhandahållit oss behandlas automatiserat och med ditt samtycke eller med stöd av ett avtal med dig som rättslig grund har du rätt att få ut dina personuppgifter i ett allmänt använt och maskinläsbart format samt överföra personuppgifterna till en annan personuppgiftsansvarig. Rätt att inge klagomål till en tillsynsmyndighet Du har rätt att inge klagomål om vår behandling av dina personuppgiftertill Integritetsskyddsmyndigheten, Box 8114, 104 20 Stockholm. Cookies Vi använder cookies och liknande tekniker i syfte att tillhandahålla vissa funktioner på våra hemsidor samt för att förbättra webbplatsen och skicka bättre och mer personlig marknadsföring. Vi använder cookies i enlighet med denna Integritetspolicy och vår policy för cookies. Ändringar Vi har rätt att när som helst ändra Integritetspolicyn. Vid ändringar av denna Integritetspolicy kommer vi att publicera den justerade Integritetspolicyn på www.n1nordic.com med information om när ändringarna träder i kraft. Vi kan även komma att informera om ändringar på annat lämpligt sätt. Kontaktinformation Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor om denna integritetspolicy, behandlingen av dina personuppgifter eller om du vill utöva dina rättigheter enligt denna integritetspolicy eller tillämplig lagstiftning. N1 Nordic AB Org.nr: 559412-1708 Postadress: Vasagatan 36, 261 42 Landskrona Immateriella rättigheter Materialet på vår websida (www.n1nordic.com) är skyddat som immateriella rättigheter, såsom upphovsrätt och varumärken, och tillhör N1 Nordic AB, andra bolag i samma koncern eller licensgivare, såsom leverantörer. Detta innebär att alla texter, bilder, layout och illustrationer är skyddade och att skriftligt tillstånd från N1 Nordic AB krävs för att använda materialet förutom till annat än eget icke-kommersiellt bruk i begränsad omfattning.

Du kan kontakta info@n1nordic.com för att ansöka om tillstånd. Cookiepolicy Vi på N1 Nordic, (559412-1708) (“vi”, “oss” eller “vår”) vill vara transparenta om hur vi samlar och använder data och personuppgifter. Denna policy beskriver vilka cookies vi använder och hur vi använder dem, samt hur du kan stoppa cookies från att lagras på din enhet. Läs vår integritetspolicy för information om hur vi behandlar personuppgifter och om dina rättigheter i samband med sådan behandling. Vad är en cookie? En cookie är ett meddelande i form av en liten textfil som en webbplats placerar på en besökares enhet för att lagra information om besökaren. Cookies gör att vi kan känna igen din enhet nästa gång du besöker vår webbplats, så att vi kan optimera din upplevelse baserat på ditt beteende. Vilka cookies använder vi? N1 Nordic använder olika kategorier av cookies för att förbättra din upplevelse och göra ditt besök på vår webbplats så trevlig som möjligt. Dessa kategorier av cookies beskrivs i mer detalj nedan. Nödvändiga cookies Nödvändiga cookies är nödvändiga för att du ska kunna surfa på vår webbplats och använda dess funktioner, såsom mina sidor, varukorg och rendering. Sådana funktioner kan inte tillhandahållas utan dessa cookies. Namn Tillhandahållare Syfte Lagringstid bhcid N1 Nordic För att varukorgen skall fungera 1 månad CookieControl N1 Nordic För att hålla reda på dina val kring cookies 1 år .ASPXAUTH N1 Nordic Krävs för inloggning 6 månader ASP.NET_SessionId N1 Nordic Data knutet till din session Session Mq N1 Nordic För att kunna rendera sidan korrekt. 1 år Bhsm N1 Nordic Visa korrekta priser för företag och privatpersoner. 1 år Funktionella cookies Funktionella cookies hjälper till för att göra vår webbplats användbar genom att aktivera grundläggande funktioner som att spara favoriter eller jämföra produkter. Dessa används endast för att förbättra hur vår webbplats fungerar. Funktionella cookies används endast om du har gett oss ditt samtycke till sådana cookies. Namn Tillhandahållare Syfte Lagringstid __zlcmid N1 Nordic Chat 1 år bh_compareId bhfav N1 Nordic Favorit / jämför 1 år eSck N1 Nordic Personalisering av sajtens innehåll 1 år eSsk N1 Nordic Personalisering av sajtens innehåll Session Statistiska och analytiska cookies Statistiska och analytiska cookies hjälper oss att förstå hur besökare interagerar med vår webbplats, mäter vår webbplats prestanda och identifierar utrymme för förbättringar. Cookies används för att förbättra webbplatsen och dess funktioner. Statistiska och analytiska cookies används endast om du har gett oss ditt samtycke till sådana cookies.

Namn Tillhandahållare Syfte Lagringstid _ga _gac_UA-XXX-Y _gat_UA-XXX-Y _gid _ga-ss _ga-ss-2 Google Analys med hjälp av Google Analytics Upp till 2 år GOE-XYZ Google Mäta experiment 2 år Marknadsföringscookies Marknadsföringscookies används för att spåra besökare på olika webbplatser. Avsikten är att visa annonser som är relevanta och engagerande för den enskilda besökaren. Markandsföringscookies kan ställas in via våra webbplatser av våra reklampartners och gör det möjligt att leverera reklam som är skräddarsydd för dina intressen via tredje parts plattformar. Marknadsföringscookies används endast om du har get oss ditt samtycke till sådana cookies. Namn Tillhandahållare Syfte Lagringstid cto_lwid cto_idcpy criteo_cookie_perm cto_clc cto_optout cto_axid cto_pxsig cto_idfs cto_red_atmpt cto_sid cto_sid_ack cto_bundle criteo_write_test Criteo Marknadsförning Upp till 390 dagar __gac __gads _gcl_au AID DSID TAID Google Marknadsföring Upp till 13 månader trackId AdRecord Marknadsföring 3 månader sfmc_key Salesforce Marknadsföring 30 dagar Notera att listan över cookies som tillhandahålls i denna cookiepolicy kan ändras från tid till annan. Vi kommer att uppdatera den regelbundet. Hantering av cookies Om du inte vill acceptera cookies på din enhet, eller om du vill återkalla ditt samtycke för cookies, kan du enkelt ändra inställningarna i din webbläsare för att automatiskt neka lagring av cookies. För att ändra dina webbläsarinställningar, följ instruktionerna från din webbläsare (vanligtvis i inställningarna för “Hjälp”, “Verktyg” eller “Redigera”). Ändringar till denna policy N1 Nordic förbehåller sig rätten att ändra denna cookiepolicy när som helst. I händelse av ändringar i denna cookiepolicy kommer vi att publicera den ändrade policyn på vår webbplats med information om när ändringarna träder i kraft och kan även meddela dig på lämpligt sätt. Kontaktuppgifter Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor om denna cookiepolicy. N1 Nordic AB Org.nr: 559412-1708 Postadress: Vasagatan 36, 261 42 Landskrona Företaget N1 Nordic är Sveriges största e-handlare inom bygg-, hem- och trädgårdsprodukter. Genom vår webbshop, som kompletteras och understöds av fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, som till exempel installation och montering, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända varumärken. N1nordics huvudkontor ligger i Landskrona. Kontaktuppgifter Vi har samlat våra vanligaste frågor och svar så att du som kund hos oss ska kunna få svar på dina frågor så fort som möjligt.

Hittar du inte svaren på dina frågor här så rekommenderar vi kontakt via våra olika kontaktformulär, utifrån din kategori på fråga. Frågor och Svar Här har vi samlat våra vanligaste frågor och svar så att du som kund hos oss ska kunna få svar på dina frågor så fort som möjligt. Hittar du inte svaren på dina frågor är du välkommen att kontakta oss på telefon 0763165467 eller via kundservice. Leverans & reklamation, vardagar 09.00 – 17.00 Telefon: 076-3165467 Mail:info@n1nordic.com Företagsinformation N1 Nordic AB Org.nr: 559412-1708 Postadress: Vasagatan 36, 261 42 Landskrona Momsregistreringsnummer: SE559412170801 Styrelsens säte Landskrona Ångerrätt 1. Ångerrätt 1.1 Du har enligt lag rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag som du, eller en person på uppdrag av dig, tar emot produkten som du har handlat av N1 Nordic AB (”Webbplatsen”). Undantag för vissa produkter 1.2 Vissa produkter är undantagna från ångerrätt. Det gäller följande produkter: a) produkter som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel, b) produkter som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av dig som kund, och c) avser en produkt som snabbt kan försämras eller bli för gammal, såsom blommor och växter. 1.3 Om du handlar en produkt där ångerrätten inte gäller kommer det att framgå vid produkten på Webbplatsen. Värdeminskning av använda produkter 1.4 När du använder din lagstadgade ångerrätt på 14 dagar har du rätt att öppna förpackningen och undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma dess karaktär, egenskaper och funktion. 1.5 Du har rätt att ångra ditt köp mot full återbetalning i dessa fall om du meddelar oss inom 14 dagar från den dagen du tog emot produkten. Om du hanterar produkten i större utsträckning än vad som krävs för att fastställa dess karaktär, egenskaper och funktion har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag. Ett sådant avdrag görs genom att jämföra produktens värde vid retur jämfört med det ursprungliga värdet vid köpet. För att få full återbetalning vid ångerrätt rekommenderar vi därför att du skickar tillbaka produkten i originalskick.

Hur du ångrar ditt köp 1.6 Om du vill returnera ditt köp ska du meddela oss inom 14 dagar från den dag som du, eller en person på uppdrag av dig, tar emot eller hämtar din beställning. Du kan enkelt anmäla din retur genom att använda Mina sidor (”Jag behöver hjälp med min order”) eller vårt Kontaktformulär (”Retur och ångerrätt”). Du kan också använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt som du hittar här. 1.7 Efter att du har meddelat oss att du vill returnera ditt köp, behöver du skicka tillbaka produkten inom 14 dagar. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka produkten i samma emballage som du fick den i eftersom du är ansvarig för eventuell skada eller förlust under returfrakten som beror på att du har varit vårdslös, till exempel vid bristfällig emballering av produkten. Returfrakt 1.8 Du bekostar själv returfrakten (vilken framgår av punkt 1.9 nedan) när du returnerar ditt köp. Kostnaden för returfrakten kommer att dras av från din återbetalning. 1.9 Returkostnadstabell: Retur Returkostnad Vägledande exempel Paket 99 kr Lampa, motorsåg etc Styckegods 495 kr Gräsklippare etc Pall 895 kr Fönster, toalett etc Specialtransport Se punkt 1.10 Sten, virke, stugor och motsvarande 1.10 För skrymmande varor som kräver specialtransport är kostnaden för returfrakt högre. Vad kostnaden för returfrakten för dessa varor är beror på vad det är för produkt och hur den ska transporteras. Kostnaden uppgår till max 20 000 kronor. Du får information om den aktuella kostnaden när du kontaktar vår kundtjänst.

Återbetalning

1.11 När du har returnerat ditt köp, kommer vi att genom vår betaltjänstleverantör göra din återbetalning inom 14 dagar från den dag då du meddelade oss att du vill ångra ditt köp. Vi kommer dock inte göra återbetalningen innan vi har fått tillbaka produkten eller innan du har visat att du har skickat den till oss.

1.12 Vår återbetalning inkluderar eventuell fraktkostnad som du betalade i samband med köpet. Det gäller dock endast kostnaden för standardfrakt. Extra fraktkostnader till följd av att du valt ett dyrare fraktalternativ återbetalas inte.

1.13 Återbetalning kommer att göras till dig med samma betalningsmetod som du valde vid köpet, om vi inte kommer överens om annat.

Vänd om

Vang

Din varukorg är tom

tillbaka till shopping

You have not viewed any product yet!

Back To Shop